Bár a női magazinokban ritkán merül fel témaként az online marketing, de muszáj mégis foglalkozni a kérdéskörrel, mert ha vállalkozóként webshopot üzemeltetsz, valószínűleg Te is érzed, hogy ez egy egyre összetettebb feladat. A folyamatosan fejlődő martech világ miatt pedig nagyon gyakran az a kritika éri a marketingeseket, hogy az ügyfelek helyett az új technológiákra összpontosítanak. Pedig ez a stratégia nem hátrány, hanem egy óriási lehetőség!
A legújabb rendszerek, mint például a Customer Engagement Platform (CEP) hatékonyak, és éppen abban nyújtanak segítséget, hogy egyszerre tudj személyre szabott élményt biztosítani az ügyfélnek és a bevételeid is növekedjenek.
A CDP és a CEP már itt van, és segíti a marketinget!
A Konverzió Mester online marketing területén bevethető eszközei között megtalálhatod a CDP és a CEP rendszereket is. A Customer Data Platform (CDP) egy olyan szoftver, amely az ügyféladatokat különböző forrásokból gyűjti össze, egységesíti és létrehoz egy átfogó ügyfélprofilt. Ezt az információt egyaránt használni tudja az értékesítés, a marketing és más területeken is, így célzottabb kampányt tudsz lefolytatni.
A CDP továbbfejlesztett változata a Customer Intelligence Platform (CIP) amely AI alapú, így az ügyfélprofilok kezelése mellett automatizált kampányok végigvitelére is képes. Ez a rendszer már képes bizonyos marketing feladatokat ellátni, de még mindig nem a CEP.
Miben különbözik a CEP a CDP-től és a CIP-től?
A Customer Engagement Platform (CEP) nemcsak összegyűjti és rendszerezi az adatokat, hanem azokat aktívan használja is a marketingben. Egy ilyen rendszer a SALESmanago, amely három kulcsfontosságú rétegből tevődik össze.
A SALESmanago összetevői
A rendszer első rétege a CDP réteg, amely az ügyfelek adatait gyűjti és egységesíti. A második összetevője a Hiper-perszonalizált végrehajtási réteg, amely lehetővé teszi a marketingcsapat számára, hogy több csatornán (email, push üzenetek, chatbot, weboldal, stb.) egyedi, célzott ajánlatokat küldjön. Ez magasabb konverziós arányt, nagyobb kosárértéket és hosszabb ügyfél-élettartamot eredményez.
A harmadik réteg a marketing fejlesztési réteg, ami az emberi döntéshozatalt és a mesterséges intelligenciát ötvözi, valós idejű javaslatokat adva arra, hogy a marketing erőforrásokat hogyan érdemes beosztani.
Lássuk, hogyan működik mindez a gyakorlatban?
Képzeld el, hogy van egy egyedi ékszereket árusító webshopod. Míg a hagyományos CDP segít abban, hogy egy helyen lásd az adatokat és célzottabb kampányt futtass, addig a CEP már aktívan dolgozik is helyetted.
Ha például egy vásárlód már régóta nézeget egy nyakláncot, de még nem vette meg, akkor a rendszer automatikusan küld neki egy személyre szóló ajánlatot. Az oldaladra lépve számára releváns bannerek jelennek meg, a chatbot pedig kapcsolatba lép vele, mielőtt ő maga kérdezne.
A CEP segítségével nemcsak hatékonyabb marketingstratégiát építhetsz, hanem minőségi kapcsolatot is kialakíthatsz az ügyfelekkel. Az eredmény? Több eladás, magasabb kosárérték és még elégedettebb vásárlók! Bízd az online marketinget szakértőkre, és profitálj belőle!